25 éves a "Just Do It"
A "Just Do It" 25 éves. A földkerekség egyik talán legismertebb szlogenje, és tegyük hozzá - nem csupán negyedszázados születésnapja jogán, hanem közgazdaságilag - az egyik legsikeresebbje is. A Nike óriási piaci részesedést zsákolt be általa, és ezen a ponton a dollárjel kíséretében sok-sok nullát képzeljünk el.
Amit voltaképp a világ annak köszönhet, hogy Utah államban visszaállították 1976-ben a halálbüntetést.
Ennek a törvénykezésnek első elszenvedője pedig a következő évben egy kétszeres gyilkos, Gary Gilmore volt. Utolsó szavai pedig a sortűz előtt: "Let's do it." Norman Mailer ennek az embernek az életét írta meg "A hóhér dala" című Pulitzer-díjas könyvében, és persze szerepel benne a fenti szófordulat is.
1988-ban pedig szerencsétlen Dan Wieden reklámszakember ott ül a gondolatai kellős közepén, közeleg a másnapi prezentációs határidő, amikor is egy új - közös - szlogent kellene leadnia hét, horribilis büdzsével elkészült Nike reklámfilmhez, és az égvilágon semmi használható nem jut eszébe. Majd valahonnan beugrik neki Norman Mailer és a gyilkos utolsó szavai kivégzése előtt, és az a bizonyos lámpa felkapcsol. Kicserél egy szót még ütősebbre, és kész is a Just Do It.
Morbid, nem?
No de íme a Nike új reklámfilmje, amelyet az évfordulóra készítettek. Jópofa, dinamikus és sztárokkal teli, ahogy azt megszokhattuk:
Ha nem akarsz lemaradni a következő posztról, itt kérj értesítést: