Homárkodjunk
Na most komolyan. Ma került a kezembe a Gastroyal fogyókúrás programjából egy turmix. Ez:
Csak hogy mindenki értse, kiemelném azt a momentumot, amitől még marketing szakközgazdász énemnek is égnek áll a haja. Igen, léteznek reklámok. Igen, az eladók próbálnak eladni, reklámmal. Létezik olyan, hogy eladási érv avagy alátámasztás, amelyre szokás - a hitelesség végett - kutatásokat eszközölni, méréseket finanszírozni, esetlegesen egy zsák pénzt fizetni celebeknek, hogy akár korpás is legyen a hajuk. Gastroyalék nem vacakoltak ezekből kettőt sem, mutatom újra:
Elképzelem, hogy ott ül a Gastroyal ügyvezetője, meg mondjuk a főkönyvelője, a K+F vezetője, a dietetikai igazgatója, meg esetleg még Gizike, a titkárnő. Úgy döntenek, hogy ez a lötty csokoládé ízű (állítólag nem az, és bár a csokoládé definíciója egyértelműen tisztázott, a csokoládéíz fogalma nem), illetve hogy fogyókúrás is, majd valakinek az a frenetikus ötlete támad, hogy ezt csillagozzák is bele, a marketinges meg még rájuk is hagyja. Szánalmas pont hu.
Persze, kaptak ők már tíz millás büntetést, mert "hitelt érdemlően nem tudták bizonyítani" állításaikat, de ha a jogászok azt gondolják, hogy a fenti megoldás - csillag, apróbetűs: szerintünk - megóvja őket a következő GVH seggberúgástól, hát nagyon tévednek. Mi lesz a következő, vékony mosolygó leányzó a szórólapon, és csillag, apróbetűs: a kép csak illusztráció...?
Hiszek a fogyasztói társadalomban, hiszek a felelős tájékoztatásban, és elkeserít, hogy a fenti milyen ékes példája a totálisan inkompetens kommunikálásnak. Remélem, egyszer eljön az a szép nap, amikor az ilyenek eltűnnek a lefolyóban, addig meg csak növesszük magunkban a cinizmus gyilkos csápjait. Én legalábbis ezt teszem :)
Ha nem akarsz lemaradni a következő posztról, itt kérj értesítést: