Utolsó kommentek:

ca2 2012.07.31. 17:28:51

@XJ8: persze, ez kivülről úgy néz ki, hogy ez micsoda nagy buli, meg huh milyen káprázatos rendezvény...
nyilván hatalmas élmény ott lenni, de ha a lecsupaszított tényeket nézed a szállás feltételek többnyire szarok, az étkezési lehetőségek még szarabbak, ha szerncséd van a sportágaddal a versenyfeltételek jók, de ha nem még az sem...
de hát ez már csak így van,,, minnél nagyobb egy rendezvény annál inkább a jelentősségét kell átérezni és nem a részleteket nézni... és az olimpia a legnagyobb sportrendezvény ugye... :)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

ca2 2012.07.31. 17:01:13

huh, szöszke... , úgy látom a kommentekből ezt most jól megkaptad... :)
sok tekintetben igazad van persze, valóban nevetséges amikor olyan emberek fitymálják a világ 10-20-30. sportolóját, akik maguk ha elromlik a metróban a mozgólécső inkább mennek még egy állomást, mert 50 lépcsőfokot képtelenek gyalogolni,,
de azt is figyelembe kell venni, hogy az olimpia nem csak a sportról szól...
a sportolók számára sport, a sörhasú szurkolók számára cirkusz, a támogatók számára üzlet...
hogy ez jó vagy nem azon lehet vitatkozni, de kb azt lehet rá mondani mint churchill a demokráciára.. lehet, hogy nem jó, de jobbat ebben a műfajban még nem találtak ki...
én azt gondolom, hogy minden sportoló aki olimpiára megy, az tudja hogy milyen sportértéke van az ő részvételének akár az aranyért, akár az indulás lehetőségéért utazik, valamint azt is tudja, hogy a közvélemény jelentős részének ugyanekkor erről fogalma sincs, így senki sem fog megsértődni azon, ha laikusok ostoba véleményével szembesül...
buszt sem tud vezetni a többség, mégis mindenki szidja a buszvezetőt... :)
igazad van, nevetségesen visszatetsző ha egy olyan ország próbálja sportnemzetként definiálni magát az olimpiai érmek alapján, amelyben az iskolák jórészében nincs egy normális tornaterem, de
nem várhatod azt, hogy az olimpiáról csak olyan emberek alkothassanak véleményt akik maguk is leglább olimpiai B szinttel rendelkeznek valamely sportágban.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

ca2 2012.07.31. 17:00:40

huh, szöszke... , úgy látom a kommentekből ezt most jól megkaptad... :)
sok tekintetben igazad van persze, valóban nevetséges amikor olyan emberek fitymálják a világ 10-20-30. sportolóját, akik maguk ha elromlik a metróban a mozgólécső inkább mennek még egy állomást, mert 50 lépcsőfokot képtelenek gyalogolni,,
de azt is figyelembe kell venni, hogy az olimpia nem csak a sportról szól...
a sportolók számára sport, a sörhasú szurkolók számára cirkusz, a támogatók számára üzlet...
hogy ez jó vagy nem azon lehet vitatkozni, de kb azt lehet rá mondani mint churchill a demokráciára.. lehet, hogy nem jó, de jobbat ebben a műfajban még nem találtak ki...
én azt gondolom, hogy minden sportoló aki olimpiára megy, az tudja hogy milyen sportértéke van az ő részvételének akár az aranyért, akár az indulás lehetőségéért utazik, valamint azt is tudja, hogy a közvélemény jelentős részének ugyanekkor erről fogalma sincs, így senki sem fog megsértődni azon, ha laikusok ostoba véleményével szembesül...
buszt sem tud vezetni a többség, mégis mindenki szidja a buszvezetőt... :)
igazad van, nevetségesen visszatetsző ha egy olyan ország próbálja sportnemzetként definiálni magát az olimpiai érmek alapján, amelyben az iskolák jórészében nincs egy normális tornaterem, de
nem várhatod azt, hogy az olimpiáról csak olyan emberek alkothassanak véleményt akik maguk is leglább olimpiai B szinttel rendelkeznek valamely sportágban.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

ihasz laci 2012.07.31. 17:00:22

Nem a sportrol vagy a sportolokrol akarok szolni hanem arrol, hogy milyen az elet a jatekok idelye alatt Londonban. A sok reklamtol meg ajnarozastol mar tele a txkom de ez a legkevesebb.
A kozlekedes katasztrofalis. Mar a jatekok elotti honapban is minden uton volt egy felujjitas a ,, szepitsuk londont,, cimu varos rendberakasi program neveben. Ami szep es jo lenne ha mindezt nem egyszerre tobbszaz helyen akartak volna egyidoben vegrehajtani. Volt ra 2-3 evuk de nem mindennek az utolso honapban kellet nekiallni had szivjon a nep.
Aztan az ,,olimpiai utak,, amiket foldi halando csak fovesztes terhe mellet hasznalhat megjobban benitjak a forgalmat.
Aztan a sok meresz turista akik kocsival jottek es minden keresztezodesbe megallnak terkepet olvasni, meg kerdezoskodni mi merre van.
A parkolok felet a varos lefoglalta, hogy az olimpiai stab tudjon hol parkolni. Amivel megint csak a nepet szivatjak mert most mar nem csak vezetni de parkolni is szinte lehetetlen.
Olimpia en igy szeretlek.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Lajos bacsi 2012.07.31. 16:58:29

@Szöszkeboszi: Segíts nekem, nem iszom sört, nem eszem chipset, nincs kanapém, nem sportolok, koromhoz képest igyekszem mozogni eleget és imádom az olimpiákat, ez a tizedik, amit látok.

Ez beteges?:-)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2012.07.31. 16:58:03

@amit még megtehetsz: Belegondolok. Egy atlétának igen, egy huszonkevés kilós tízéves lánynak nem. Főleg ha nem csak megemelni kell, de még dobálni is, és nem mutatják meg a technikáját, hogyan ne görnyedjen bele az adok-kapokba, nem beszélve arról, hogy esélye sincs karizomból tartani. De ennek a témának szenteltünk már pár posztot, mármint az általános iskolai testnevelésnek :)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

amit még megtehetsz 2012.07.31. 16:54:54

Elég pökhendi írás ez.
A posztoló lefikázza a testnevelést, meg a medicinlabda gyakorlatokat (Egófejezet), de abba nem gondol bele h pl. egy atlétának ez mindennapos eszköz a felkészüléshez.
Gratula az egójához. Ekkora arc mellett engem sem érdekelne az olimpia...:D

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2012.07.31. 16:54:18

@Pirx: Furcsa a párhuzam, hisz mindenki olyan mozgást választ, amilyet szeretne.

A nem mozgást is választhatja, csak akkor ne csodálkozzon azon, ha egy mozgásblogon belefut egy olyan posztba, ami szóvá teszi azt, hogy egy sportközvetítésből az emberek előveszik a teljesítményt, és kifelejtik azt, hogy a résztvevők mit tettek érte :)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Pirx 2012.07.31. 16:49:31

@Szöszkeboszi: Ez nem szélmalomharc-szerintem, - és ezzel jelzem, ez is csak egy vélemény- hanem egyszerűen úgy gondolod több vagy azoknál az embereknél, akik nem mozognak anniyt mint te. Ezzel az erővel például az, aki élvezi a tél első havazásában a futást a Kopaszi Gáton a puha csendben, az hasonlóképpen tekinthet rád aki a jó meleg edzőteremben futsz a gépen, vagy épp tornázol?
Több alázatot, és ne hidd azt, hogy attól, hogy te büszke vagy magadra, mert mozogsz, akik ezt nem teszik kevesebbek, és megérdemlik azt a lenézést, lesajnálást, ami az írásodból lejön.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2012.07.31. 16:46:33

@Cserépke: Nem hinném, hogy biorobotként élnék - persze a másik véglet meg az, hogy amint leírom egy posztba, hogy fagyi, rögtön jön az "áhá, szóval te is csak egy álszent seggnövesztő vagy" :) - és remélem, hogy a mozgásformákat bemutató posztjaim is azt hirdetik, hogy mindenki találja meg a neki való kedvenc mozgást.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Cserépke 2012.07.31. 16:43:55

@Szöszkeboszi:Aki nem akar mozogni, annak magánügye; aki túlzásokba esik, annak is. A mozgás szórakoztat és jó érzést szül...Neked hivatásod, én ezt az oldalát nem ismerem. Sok edző (remélem te nem tartozol abba a táborba) úgy gondolja, hogy ő maga a messiás, ő az egészség mintaképe és mint egy térítő hirdeti a saját igéjét. Egy átlagember, mint én is, meg örül, ha eligazodik a különféle mozgásformák vagy a helyes táplálkozás (az vajon mi??) útvesztőjében. Tehát segíts! :)

Sok sikert a biztató-motiváló posztokhoz!

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2012.07.31. 16:43:17

@tulpen1: Nem tüntettem el a bejegyzésedet, a bloghu nem épp telefonkompatibilis, és dolgom volt.

Senki nem mondott megfeszülést, a saját tempónkhoz képest történő kényelmes fejlődés épp megteszi. És tudom, off, és biztos okoskodónak tűnök, de ha szív- vagy keringési rendellenességed van, akkor minek futsz? Vagy csinálhatod, de ésszel (pulzusmérővel), vagy ha nem akarod a sorsot kihívni, akkor van egy csomó olyan mozgásforma, ami mellett egszséges maradsz kockázat nélkül.

És neked is leírom, hogy a poszt nem az olimpiáról szólt :)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

tulpen1 2012.07.31. 16:38:38

húúúúú,azt gondolom,most ha hallgattál volna bölcsebb maradtál volna Kedves posztíró. Ilyen szinten lenézni azokat az embereket,kik nem sportolnak,ellenben drukkolnak a magyar csapatnak,nem vall túl nagy emberi jellemre. A sport szeretete nem csak arról szól,hogy megfeszüljünk a szönyegen.Képzeld egy családtagom soha nem sportolhatott a szíve miatt,(és nem elhízott,korából több évet letagadhat) ellenben a legnagyobb szurkolója sok magyar sportolónak,csapatnak,és képzeld én sportolok,pedig én is ott maradhatok a futópályán,ha "félreüt a szívem",és túl nagy a pulzusom,de köszönöm belehallni nem akarok és nem járok 3x egy héten edzeni. Ellenben fotelből nézem az Olimpiát,és elismerem,ismerem a magyar sportolókat. Nem is érdemel ez a poszt több kommentet...eddig gondolkodtam,hogy kipróbálom a "sportodat",de most kellően lebeszéltél róla,ha a közegetekben ilyen fenntről lenéző stílus uralkodik.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Szöszkeboszi · http://pilates.blog.hu 2012.07.31. 15:05:04

@szuperapu: @GuyFawkes: @vizsla74: Kedves hozzászólók :) Mivel ez egy véleményes poszt, nem az igazam védése a cél - nem objektív igazságokról beszélünk, hanem véleményről. Sokan sokszor feltették már a kérdést, hogy miért érdekel, ha emberek nem mozognak, mit priorizálnak helyette, tesznek rá, mi lesz az egészségükkel. Nem tud nem érdekelni, így vagyok összerakva, gondolom kellenek szélmalomharcosok is.
Persze ettől még mindenki úgy nézi az olimpiát, ahogy szeretné, apropó volt, a bejegyzés nem az olimpiáról szól...
A provokáló hangnem egy dolog, megírhattam volna elkeseredve is, vagy kicsit értetlenül állva a jelenség felett. Mindegyik tükrözné a meglátásomat. Nevezetesen azt, hogy ha ennyi embert érdekel a mozgásból adódó élmény, teljesítmény, hogy nem igényli a saját életébe is?!

Akinek meg nem inge, ne vegye magára :)

Bejegyzés: Az olimpia margójára

VacakBlogHu 2012.07.31. 14:27:57

@Sadist: Szerintem Valaki Innen nem keveri a dolgokat. Ahhoz, hogy élvezz valamit, még nem kell hozzá értened. Legyen az zene, vagy sport, vagy ki tudja mi más. És gyanítom Valaki Innen erre gondolt. Nem pedig arra, hogy ki a jobb. Amúgy meg hol van objektív mérce? Pl. a tornában? Persze ez talán a legrosszabb ellen példa.

Annyiban találó az írás, hogy a baráti körömben is van aki NÉZI az Olimpiát, de amúgy soha semmi sportot. De elítélni ezért sem lehet. Hiszen ez a sportolók és edzőik számára verseny, a nézők számára végül is show.

Hogy őszinte legyek, kurtafarkúra nem vagyok kíváncsi, hogy az úszók hány hosszt úsztak le amíg ide jutottak. Nem szeretném a fáradtságukat sem érezni. Elég volt az nekem amit suliban kellett annak idején szaladgálni. Azóta szép nagyra nőtt a hasam, nem adom, kell az nekem.

Azt is meg kell érteni, a néző azt látja, hogy a 8-as döntőből 4. lett a versenyzőnk. Nem gondol bele, hogy odáig is el kellett jutni. De nem is dolga. Ő egy néző aki néz egy versenyt. Az is fura lenne ha Zsolti barátomat mindig érteném, mikor kézilabda meccsen magyarázza, hogy a szélső milyen hülyén mozog. Marhára nem értem miről beszél. De ettől még a meccset tudom élvezni. És azt sem kell tudnom, hogy azért ugrik olyan magasra, mert napi 3,5 órát ugrókötelezik.

Jó sok hülyeséget összehordtam, de nagyjából ki lehet bogozni mire is gondolok :D

Bejegyzés: Az olimpia margójára

Q-in-Law 2012.07.31. 14:27:29

Nem szabad elfelejteni, hogy az emberek mennyire vágynak a sikerre a hétköznapokban. Az olimpia lehetőséged ad arra, hogy ezt megkapják, és dühösek, ha ez mégsem sikerül. Másoknak ez egy lehetőség a nemzetek közti faszméregetésre. Persze van olyan is, aki itt is az összesküvés elméleteit próbálja igazolni.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

vizsla74 2012.07.31. 14:27:12

Kedves Szöszkeboszi!
Az írás mögöttes szándéka felemelő és nemes, de maga az iromány, mint eszköz, sajnálatosan alkalmatlanra sikeredett. Hiába véded az igazad, az írásodat olvasó és véleményező kommentelők - akiknek végülis szántad ezt az egészet - szinte egyöntetű véleményen vannak.
Szerintem inkább tanulj belőle, mint magyarázod az igazad. Mert igazából igazad van, csak ...chhh, ez nagyon rosszul sikeredett.

Bejegyzés: Az olimpia margójára

GuyFawkes 2012.07.31. 14:26:49

Igazából nem lenne probléma a poszttal, ha nem ennyire arrogáns hangnemben íródott volna, rosszhiszemű sztereotípiákkal tarkítva. Ráadásul mások megértésének a leghalványabb szándéka nélkül.

Ráadásul - ha már inkompetenciáról beszélünk - nyelvtan órán a tanár néni biztosan nem adott volna mosolygós felhőcskét az ilyenekre, mint: "legeslegesszenciája" vagy "huszadik a nemzetközi színvonalban" szemantika meg a hűtőben ugye.

Szóval értem én, hogy a szerzőt zavarja a társadalom lustasága, azonban pár dolgot jó volna idejekorán tisztázni:
1. Aki ilyen magas lóról osztja az észt, hamarabb szétcincálják, mint a sánta kutyát.
2. "Nekem ne mondja senki, hogy azok a "couch potato" százezrek, akik sörrel, chipsszel, csokival, sütivel bekészítve ülnek le a kanapéra drukkolni, azok ÉRTIK, mi munka van a résztvevők mögött." Nyilván a sok cellulitiszes combú (seggű?) titkárnővel folytatott semmitmondó beszélgetések után nehéz belegondolni (szar érzés a rosszhiszemű és értelmetlen sztereotípia áldozatává válni ugye?), hogy valaki azért ül chipsszel a kanapéra, mert hajnalban kelt és teszem azt kemény fizikai munkát végzett 8-10-12 órában, nincs más vágya, mint a pihenés, továbbá megmártózni a vidám közösségi élményben a közös szurkolás által. És bármily hihetetlen, az emberek ha csalódnak (például mert hittek egy sportolóban), utána szomorúak, dühösek.
3. Ex cathedra kinyilvánítani, hogy az emberek nem értik az olimpia lényegét (a szerző meg gondolom igen) cseppet erős, főleg mivel az egyik cél a közösségi élmény, mely felülír mindent (még háborút is). Tehát a szerző sincs teljesen tisztában az egésszel, olybá tűnik.
4. "de aki nem ismeri a "jólesően elfáradtam és ma már ettől szebb napom van" érzését, nodepláne a "megcsináltam, megcsináltam, el sem hiszem" élményt, az még rá sem lépett arra a bizonyos sárga útra, ami az olimpia megértéséhez vezet." Aki meg nem ismeri azt, hogy "mindenem fáj, mert egész nap húztam az igát, hogy legyen százezer forint fizetésem" pusztán mert sosem kellett a betevő falatért teszem azt sérvet kapnia munka közben, szintén beszéljen halkabban, amikor másokat kritizál.

Egyszóval a világ (és az emberek) sokkal bonyolultabbak és érdekesebbek, mint ahogy a szerző beállítja őket. Csak azért, hogy hangosan megbotránkozhasson és elmondja, kiknél tartja jobbnak magát, kár volt ezt a posztot megírni. És ez csak egy lehetőség a poszt tartalmának eldózerolására. Az embereket így nem lehet sem együttérzésre, sem mozgásra bírni.

+1. "hanem szűkölve visszavonul a kényelembe" De komolyan? Ezt a légkondis edzőterem légkondis irodájában sikerült leírni?

"Mondjuk próbáljuk túlszárnyalni a múlt heti önmagunkat, vegyünk le a polcról egy icipici üveg empátiát/alázatot, és két edzés között gondoljuk át.

Én nektek drukkolok."

Bejegyzés: Az olimpia margójára

szuperapu · http://szuperapu.blog.hu/ 2012.07.31. 14:22:19

@Szöszkeboszi: továbbra sem érted, és valószínűleg nem is fogod soha. De egyet azért próbálj meg fejben tartani: attól hogy a másikat lekicsinyled, te még nem leszel nagyobb!

(Margóra: kb. 10 év élsport után kvázi rokkantként mai napig rendszeresen mozgok, de a TV közvetítéseket is követem.)

Bejegyzés: Az olimpia margójára
süti beállítások módosítása