Arról, hogy miért járjunk pilatesre, miközben gyereket várunk

3492728122_329cb1066f_m.jpgZsófi teljesen spontán meglepett a lenti írással, és nagyon örültem neki, úgyhogy kiteszem.

A kislánya születése előtt jóval (jobban belegondolva épp most két éve) elkezdett hozzám Pilatesre járni, és egészen az utolsó hétig nem is hagytuk abba. (Ő nem az a Zsófi, akivel a videót csináltuk, bár jobban belegondolva a hozzám járó Zsófiknak mind összejött a baba. Lehet, hogy erre üzletágat kellene alapoznom? :) )

Szóval az eredeti, vágatlan, retusálatlan szöveg íme:

Először is azért, mert akkor már eleve a terhesség alatt nem fog fájni a hátunk és amennyire lehet, megőrizzük a hajlékonyságunkat. Mindig is furán néztem a filmekben a nem hajló derekú várandósokat, de megerősíthetem, tényleg nem hajlik az ember dereka, mert nem sörhasa van, ami puha és benyomható, hanem mondjuk felfújt kosárlabdához hasonlító hasa, amitől egész egyszerűen nem tudsz hajolni.

Másodszor azért, mert amint már érzed a magzatmozgásokat, nagyon vicces lesz figyelni, hogy melyik mozdulatokra hogy reagál. Az enyém általában az egy percnél hosszabb pihenőkre reagált ilyen “hé, most miért nem mozogsz?” stílusban.

Harmadsorban azért, mert ha addig nem is mozogtál, nagyon hálás leszel a megerősített hátizmokért szülés után, mert ugyan mindenki hangsúlyozza a kényelmes testtartásban etetést, eleinte, amíg meg nem tanuljátok egymást (és már fejen állva is működik a dolog), úgyis te fogsz erőlködni és mindenféle kifacsart pózokban (például ülve ráhajolva a gyerekedre, lábujjhegyen, támaszkodás nélkül) tölteni 20-30-40 perceket, ami aztán tuti út a hátfájáshoz. Itt vagyok én, akinek - hurrá-hurrá - nem fáj a háta így négy hét után sem, és ott van az ismerősöm, akinek iszonyatos fájdalmai voltak emiatt két hét után, mert semmit nem mozgott korábban (nem orvosi okokból).

Negyedsorban mivel a szülés után biztosan nem mozoghatsz 6-12 hetet és addig csak a satnyulás megy, amihez nem árt, ha van miből satnyulni, különben jön a kérdőjel-alkat.

Ötödsorban azért, mert ugyan nem mozoghatsz, de azt nem tiltja senki, hogy a nyakadat, válladat, karodat átmozgasd-átnyújtsd, ahhoz meg nem árt ismerni, hogy azt hogy kell.

Hatodsorban azért, mert a gerincstabilizáló izmok igencsak jól jönnek a kitolási szakaszban. Ezt előbbre kellene rangsorolnom, de nekem nem voltak fájásaim, mert császárral szültem.

Végül pedig azért, mert jólesik.

-

Köszönöm, és köszönöm, hogy megoszthattam :) Sok boldogságot kívánok ezúton is a kicsihez.

Ha nem akarsz lemaradni a következő posztról, itt kérj értesítést:

 

2012.10.15. 10:52 - Szöszkeboszi

Címkék: vendégposzt áldott állapot mijazapilates