2010. júl 13.

Megint a segédeszközökről

írta: Szöszkeboszi
Megint a segédeszközökről

A gömbölyded formák után ezúttal súlyosabb témát veszek elő - szó szerint. A klasszikus eszközök sorában a súlyzók állnak az élen, habár létezésük elég megosztó. A wellness trendvonal szélsőséges hívei az ízületek védelmét emlegetik bőszen, a testépítők szerint pedig az élet nem élet súlyok nélkül. Az igazság - mint egész gyakran - most is odaát van.

Nevezetesen, az izmaink és ízületeink nem azért kerültek megalkotásra, hogy ne használjuk őket, és mint már kifejtettem, a fejlődésükhöz bizony terhelés szükségeltetik. Például, a csontritkulásban (osteoporosis) szenvedőknek kifejezetten javallt a séta, esetleg tánc, ami az ízületeket munkára fogja. Az izmokról is futtattam már eszmét: a karbantartott izomzat a szép és egészséges test alapvetése.

A legkönnyebben befogható súly - de messze nem a legkönnyebb súly! - természetesen a saját testsúlyunk. A saját testsúlyos gyakorlatok, amellett, hogy gyakran a legnehezebbek közé tartoznak, nagymértékű odafigyelést és testtudatot követelnek. Másrészről, épp ezért fejlesztik is ezeket a képességeket. 

Izomerő skill: 9
Koncentráció skill: 10
Testkoordináció skill: 9

You have 1 new artifact.
 

 

 

 

A "hagyományos" állásban vagy ülésben végzett gyakorlatok esetén a kezdők szerényebb izomtudatát figyelembe véve előveszem a terror eszközeit: a kézisúlyzókat. Nem tudom elképzelni, mi van ezeknek a formájában vagy színében, ami azonnali felhördülést eredményez - pedig vannak cuki pinky súlyzók is :) -, de nem adok alább a survivor módból. Miért? Mert akármennyire is a legegyszerűbb kargyakorlatot csináljuk, súly nélkül a gyakorlatlanabbak a könnyebb megoldás felé hajlanak, és nem feszítik meg az izmaikat, így már fél-egy kilogramm súly is a hatékonyabb izomhasználat felé tereli őket. Placebo? Lehet. De működik.

A dzsungelharcos-kiképzés következő lépcsőfoka a szalagok, de erről majd legközelebb. Stay tuned.

Szólj hozzá

eszköz anatómia light