Kukac és űrkapszula

shorts.jpgAvagy szkepticizmusommal kézenfogva egy hete alakformáló kezelésekre járunk. Én, a mozgás mindenhatóságának elkötelezett hirdetője. Meg a vitriolba mártott billentyűzetem. De kezdem az elején.

Megkerestek a Gránátalma Szépség- és Egészségközpontból, hogy kipróbálnám-e a szolgáltatásaikat. Felrántottam a szemöldököm, és mondtam, hogy ha én erről írok, azon nem lesz cukormáz. Mire azt válaszolták, hogy ők hisznek a kezeléseikben és majd meglátom, és írjak róla nyugodtan. Tudjátok mit? Az ilyen bátorság már megérdemel egy kis tiszteletet, ráadásul Vanity Thy Name Is Woman - hát lássuk, mi lesz ebből.

Mivel még mindig nem hiszek a gépes zsírégetésben, viszont így a harmadik iksz elején már sajgó szívvel gondolok vissza tíz évvel ezelőtti fenekemre - és a Pilates áldásos hatása a kötőszövetekre sajnos nem teljes mértékű - azt mondtam, a tonizálásra, feszesítésre nézzünk meg valamit. Így került szóba a nyirokmasszázs és a mélymeleg terápiás kúrák.

Azt hiszem, a kurázsin túl az volt még szimpatikus, hogy azzal kezdték: minden vendéget felkészítenek az életmódváltásra és helyes étrendre. Lehet azt mondani, hogy höhö, így könnyű, de szerintem meg a cél szentesíti az eszközt - ha valakinek a drága kezelések mellé osztott térítő jótanács kell, mert ingyen a zinternetről nem az igazi, akkor ám legyen. (Ráadásul inkább hívják fel erre a figyelmet, mint varázslatos átváltozást ígérjenek.)

Három alkalommal hédereztem eddig fél órát a nyirokmasszázsra szakosodott gépben - a.k.a. a Kukac - és az Alpha kapszulában - tisztára sci-fi feeling -, szóval messzemenő következtetést levonni még nem tudok. Érezhetően simább lett a bőröm az úgynevezett kritikus területeken, de mivel semmi házilagos izét nem művelek e téren, a csuda tudja, hogy egy alapos bőrradír és testápolózás mennyire hozná ezt az eredményt.

De hogy némi objektivitást is vigyek a dologba, a nyirokrendszer élénkítésére szolgáló törekvéseknek igenis élettanilag sok jelentősége van. A nyirokrendszerünk ugyanis olyan, mint egy nagy közterület-fenntartó: az immunrendszer részeként a szervezetbe jutott kórokozók kiszűrése a feladata, a folyamatos járőrözés, és egy jó adag sitt- és egyéb szállítmányozás. Mindehhez viszont nincs olyan elsődleges hajtómotorja, mint a vérkeringésnek a szív, ezért ki van téve a légzésminőség (mellkasi szívó hatás), izompumpa (magyarán mozgás) és a kötőszövet, simaizomfal (=feszes kötőszövet) hatásainak, és ha ezek nem működnek teljes kapacitással, a nyirokkeringés belassul, a salakanyagok eltávolítása akadozik, mint a nápolyi szemétszállítás sztrájk idején. Szóval akinek a nyirokról eddig legfeljebb a duzzadt nyirokcsomók jutottak eszébe, gondoljon kicsit több megbecsüléssel erre az életfunkcióra, mert tényleg az egészségünk létfontosságú fenntartói közé tartozik. A nyirokkeringés fokozásával egyenes arányosságban immunerősítés, méregtelenítés, anyagcsere-fokozás megy végbe - és a modern technikának köszönhetően már nem csak szorgos kis kezek munkája lehet ez a stimuláló masszázs, hanem számítógépvezérelt  levegőnyomásos celláké is.

nyirokmasszazs 10.jpgMichelin-bábuba oltott sellő, vagy kétlábú kukac, mikor melyik.

Az pedig személyi edző iskola, első osztály, első óra, hogy minden jelentősebb fogyasztási kísérletet salaktalanítással kezdünk, szóval lehet, hogy a nyirokmasszázs nem az évszázad szemfényvesztő biznisze, de baromi hasznos. Én legalábbis értékelem a Kukacot.

A kapszuláról majd legközelebb beszámolok, maradjon valami sztori későbbre is. Ja, orv módon centit is elővettek a Gránátalmában, ami (brühü) többet mért, mint az én centim (hiszen én is felkészültem a kísérlet dokumentálására). Szóval akár van before-centijük és after-centijük, akár nincs: az én kis kínai centim - legalább a differencia mérésében - azért mérvadó marad.

A projekt következő fázisáról majd tudósítok, én speciel kíváncsian várom a fejleményeket.

Ha nem akarsz lemaradni a következő posztról, itt kérj értesítést:

 

2012.07.18. 12:14 - Szöszkeboszi

Címkék: vélemény anatómia light szépségkezelés

6 komment



süti beállítások módosítása